Smoothies

Smoothies

Vores mest populære smoothie er med frosne jordbær, og den minder lidt om en iskold milkshake. Men du kan faktisk lave smoothies med langt de fleste frugter og grøntsager.

Du kan også hælde smoothien i en skål og toppe den med frø og kerner, så den udgør et mættende morgenmåltid. Få inspiration til lækre smagsvarianter herunder.

Smoothie – drik din frugt og grønt 

Smoothies er simple at lave, smager himmelsk og er gode for din krop. Den sunde smoothiedille har været udsat for meget kritik på grund af frugtsmoothiens høje sukkerindhold. Men en smoothie kan laves på mange måder, og holder du dig inde for de 300 gram frugt (halvdelen af de anbefalede 600 gram frugt og grønt om dagen),så er frugtsmoothien et sundt, nemt og lækkert morgen- eller mellemmåltid spækket med vitaminer og mineraler.

Smoothies med frugt og grønt reducerer blandet andet risikoen for forhøjet blodtryk, diabetes og fedme. Er du en af dem, som kæmper med at få broccoli, grønkål og spinat med på middagsbordet i de anbefalede mængder, så smid det hele i en blender, supplér med dine yndlingsingredienser, og drik dine grøntsager.

Hvilken væske skal jeg bruge?

Du kan faktisk tilsætte lige den væske, du ønsker. Vand er godt at bruge, fordi den ingen farve har, og så tilføjer den ikke ekstra kalorier. Vil du f.eks. lave en greenie, kan du tilsætte vand, så smoothien forbliver grøn og ikke mælkehvid. 

Mælk er god at bruge i dessertagtige smoothies med bær, da den giver en god cremethed til drikken. Du kan også tilsætte alle former for juice, hvis du ønsker lidt ekstra smæk på frugtsmagen.

Log ind
Ikke medlem? Opret bruger

Sidebar